POLMED Partnerem Medycznym akcji „Dubla nie będzie”

VI odsłona Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej Diagnostyka Jajnika pod hasłem: „DUBLA NIE BĘDZIE”. Jej organizatorem jest Ogólnopolska Organizacja Kwiat Kobiecości, a Partnerem Medycznym Akcji jest POLMED S.A.

28 września 2020 r. wystartowała VI odsłona Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej Diagnostyka Jajnika pod hasłem: „DUBLA NIE BĘDZIE”.

Jej organizatorem jest Ogólnopolska Organizacja Kwiat Kobiecości, a Partnerem Medycznym Akcji jest POLMED S.A. Kampania potrwa do końca października.

Ambasadorką kampanii jest Anna Dereszowska, która jako 9-letnia dziewczynka doświadczyła straty mamy z powodu nowotworu jajnika. Popularna aktorka w spotach radiowych i telewizyjnych kampanii apeluje:

„Ten horror dzieje się naprawdę, co roku na raka jajnika umiera 2 i pół tysiąca kobiet. Nie bądź jedną z nich. Badaj się regularnie, bo w prawdziwym życiu DUBLA NIE BĘDZIE”.  Anna Dereszowska

Zobacz pierwszy spot kampanii:


link do filmu na YouTube

 

VI odsłona kampanii „Diagnostyka jajnika” ma zwrócić uwagę na rolę, jaką w diagnostyce raka jajnika odgrywa lekarz pierwszego kontaktu i trafnie postawiona pierwsza diagnoza. Kampania ma uwrażliwić kobiety na to, jak ważne jest wczesne wykrycie i trafne zdiagnozowanie tej podstępnej, dającej niespecyficzne objawy choroby. Lekarzom należ zgłaszać wszelkie, nawet najdrobniejsze dolegliwości ze strony układu pokarmowego, ponieważ występują one również w przebiegu raka jajnika. Natomiast lekarzy pierwszego kontaktu Kampania ma zmobilizować do pogłębiania diagnostyki ginekologicznej, by przyspieszyć i skrócić drogę kierowania na USG transwaginalne, szczególnie w przypadku kobiet z grupy podwyższonego ryzyka. Symptomy raka jajnika są często bagatelizowane i nie wzbudzają żadnych podejrzeń u Pacjentek. Statystyki pokazują, że nie ma czasu na błędne diagnozy – przecież wcześnie wykryty rak jajnika może znacznie poprawić rokowania pacjentki.

 

Kilka liczb

Co roku w Polsce z powodu raka jajnika umiera ponad 2500 kobiet.

Wg badań agencji badawczej IQS („Raport z badania na temat świadomości profilaktyki chorób ginekologicznych’)

  • 62% kobiet w Polsce odwiedza ginekologa przynajmniej raz w roku.
  • Tylko 47% kobiet rozmawia w gabinecie ginekologicznym o profilaktyce chorób kobiecych.
  • Ultrasonografię przezpochwową, która jest jedną z ważniejszych metod diagnostycznych nowotworu jajnika, wykonuje raz w roku zaledwie 37% kobiet.
  • 65% kobiet, które zaniedbują badania profilaktyczne podaje jako uzasadnienie lęk przed wykryciem choroby. I jest to najczęstszy powód unikania badań profilaktycznych.
  • 61% ankietowanych kobiet przyznało, że mało wie na temat profilaktyki raka jajnika.

 

Zmieńmy statystyki. Nie bójmy się badać. Wczesna diagnoza to możliwość szybkiego rozpoczęcia leczenia i szansa na pokonanie choroby.

 

Badajmy się

Pandemia i ograniczona dostępność do opieki medycznej jest dużym ryzykiem zbyt późnego diagnozowania nowotworów.

Dlatego – zachowując wszystkie standardy bezpieczeństwa – zadbajmy o profilaktykę.

Włączając się w Kampanię Kwiatu Kobiecości, POLMED oferuje kobietom skorzystanie z wyjątkowych rabatów na konsultacje i badania w kierunku diagnostyki jajnika.

Do końca października, na hasło Kwiat Kobiecości,
wykupując w Centrach Medycznych POLMED konsultację ginekologiczną można wybrać bonus:

  • 30% rabat wykupionej konsultacji

lub jedno z darmowych badań:

  • USG przezpochwowe
  • badanie CA125 (marker nowotworowy, który jest wykorzystywany przede wszystkim w diagnostyce raka jajnika oraz monitorowaniu jego leczenia)

Jak się umówić na badanie w POLMED i odebrać bonus

Na konsultacje i badania można umówić się dzwoniąc na dedykowany numer telefonu 58 3557799

Aby otrzymać bonus należy podać hasło „Kwiat Kobiecości”.

ZAPRASZAMY

 

Więcej informacji na temat VI Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej Diagnostyka Jajnika (pdf)

oraz na stronie https://diagnostykajajnika.pl/